משפחה

קולך | בית מדרש - מעגל השנה

"וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ"

ד"ר יעל לוין
  • ביסודן של הלכות רכילות ולשון הרע ניצבת ההכרה כי כל אדם נברא בצלם אלוהים בשווה, ושמו הטוב של אדם אינו נתון בידי הזולת לפגום בו ולהרוס. אדם המרכל על האחר עושה זאת פעמים רבות מתוך עמדת התנשאות מדומה, כשהוא מבקש להעמיד את מושא התייחסותו במקום ובמעמד נמוכים יותר.

    קרא/י עוד >>

    אימהות יחידאיות

    דינה ספראי
  • רינה, שרה, דבורה ויהודית הן ארבע נשים יחידאיות. משותף להן החיפוש ממושך ומתסכל אחר בן-זוג, ותחושה מצטברת של השפלות. המודעות לשעון הביולוגי המתקתק, הביאה אותן  לרעיון ולצורך לעשות דבר. ארבעתן בדקו את ההיבטים ההלכתיים, כל אחת מהן נקטה בפתרון שונה. 

    קרא/י עוד >>

    בין מדינת חוק למדינת הלכה

    אורי וויס
  • הדעה הרווחת בקהילה המשפטית ובבית המשפט העליון היא שמדינת ישראל היא מדינת חוק וכי חוקי הכנסת שואבים את תוקפם מהנורמה הבסיסית החילונית - החובה לציית לחוקי הכנסת או החובה לציית להכרזת העצמאות או החובה לציית לפקודת סדרי שלטון ומשפט.

    קרא/י עוד >>

    בעקבות נשים מכפר עציון

    דינה ספראי
  • "מהעבר האחד מוצגים האבות - מושאי הערצה והזדהות, מהעבר השני אנו, נושאי סיפור יחודי, מי שבנו עצמם וזכו להישגים ניכרים בתוך ומתוך השכול והיתמות. בתווך - האמהות, שנשאו בעיקר הסבל, היגון והנטל הכבד שהותיר החלל שנפער עם נפילת כפר עציון בקרב ועם החורבן האישי שבא עליהן".

    קרא/י עוד >>

    חשיבות הקשר הבין דורי - פרשת ויצא

    אסתר סויסה
  • בפרשת ויצא יעקב עוזב בחופזה את בית הוריו ובורח. במצב שפל, ללא כלום, הוא שוכב לישון עם אבן ככרית, וחולם על סולם ומלאכים. בהמשך הוא יבנה לעצמו בית ומשפחה, שלמרות הדמויות הרבות בה היא אינה חפה ממורכבויות. אסתר סויסה מציעה כי קשר רציף עם הוריו היה מסייע ליעקב להימנע מחלק מהתסבוכות. הדברים מוקדשים לעילוי נשמת אביה של אסתר, מסעוד בן זמרא, אשר נפטר בו' בחשון התשע"ח.

    קרא/י עוד >>