´נשים דעתן קלה עליהן´
פרופ' חנה ספראי
באחת המסורות לסיפור ההתחבאות של רשב"י במערה, נאמר שרשב"י חש לא בטוח כי "נשים דעתן קלה". כיצד להתייחס למימרה זו ולמימרות הדומות לה?
באחת המסורות לסיפור ההתחבאות של רשב"י במערה, נאמר שרשב"י חש לא בטוח כי "נשים דעתן קלה". כיצד להתייחס למימרה זו ולמימרות הדומות לה?
לומדי ולומדות הדף היומי פגשו את הסיפור לפני כמה ימים. דניאל פוירשטין מבקש לקרוא בו קריאה חדשה.
על הבדלים בין אנרגיה גברית לאנרגיה נשית ועל עשית שלום ביניהם.
מן הפסוק הנזכר יכול להשתמע כי "העם" הנזכר שוב ושוב בפרק י"ט שבספר שמות אינו אלא ´עם הגברים´: "ויאמר אל העם היו נכנים לשלשת ימים אל תגשו אל אשה". האם הנשים אינן בכלל העם? ביני לבין עצמי, אני נזכרת בפסוקים הנאמרים בספר דברים בהקשר למצוות הקהל: "הקהל את העם האנשים והנשים והטף...".
מה תכלית הבאת העומר? כיצד סופרים את העומר, וממתי? מהי מטרתה של ספירת העומר? לפרשת אמר.
נתקפח חג השבועות מכל החגים. אין הוא נחוג אלא יום אחד, ולא שבעה, כשאר אחיו. אין בו אף מצווה מיוחדת המוטלת על כל איש, כמו ישיבה בסוכה, או אכילת מצה; גם תאריך מפורש לא ניתן לו. ואפילו תאריך קבוע לא היה לו, בימים שבהם טרם התקבע הלוח.