ארגונים פנו לפרוש בגין הסיוע לברלנד: "פגיעה באמון הנפגעות"

29.08.23 / ערוץ 7

ארגון "נאמני תורה ועבודה" ו"קולך" פנו היום (שלישי) לשר מאיר פרוש אחרי הדיווחים כי ניסה לסייע לאליעזר ברלנד להגיע לאומן בראש השנה ופעל מול הרשויות באוקראינה שמסרבות לאשר לו להיכנס למדינה.

"בהתאם לפרסומים שונים לפיהם פנית במטרה להתערב ולסייע לעבריין המין המורשע אליעזר ברלנד מול שלטונות אוקראינה, על מנת לאפשר לו לצאת לחגוג את ראש השנה באומן", נכתב. "לפיכך, אנו פונות אליך כארגונים המייצגים אינטרסים שונים של נשים בכלל, ונשים נפגעות אלימות בפרט. התגייסות של שר בממשלה, לטובת עניינו הפרטי של מי שהורשע בעבירות מין מעבירה מסר רע כלפי ציבור נפגעות ונפגעי העבירה בישראל".

עוד הוסיפו הארגונים בפנייתם: "מדובר במי שהורשע בגין עבירות מין חמורות שביצע כלפי מספר נשים, השתחרר מוקדם וכעת ממשיך את חייו תוך שמפר את ההגבלות שהציבה לו המדינה. זאת, בשעה שהנשים בהן פגע, ממשיכות לשלם את מחיר הפגיעה, ולהן אין 'שחרור מוקדם' מהנזקים שנגרמו להן בעקבות מעשיו של ברלנד"."העובדה ששר בממשלה בוחר באופן פומבי לסייע לו במצב הזה מעביר מסר המהווה פגיעה חמורה באמון ציבור הנפגעות והנפגעים. זאת במקום להעביר מסר חד משמעי של גינוי כל תופעה של עבריינות מינית, ודאי כזו הנעשית במסגרת של ניצול סמכות רוחנית", כתבו.

"על מנת לתקן עוולות ולקדם אותנו לחברה בריאה והוגנת, אין לנו אלא להגיב בחומרה לכל מי שמחבל ופוגע מינית, בבחינת 'ובערת הרע מקרבך והיה מחנך קדוש', ועל מנת להראות לציבור שנעשה כל מה שאפשר כדי להסיר חלאיים אלו. משכך, וודאי שיש בעייתיות רבה בכך שנבחר ציבור מכהן בוחר לסייע במסגרת תפקידו כמי שמרכז את הנסיעות לאומן, ותוך שימוש בקשריו ובכבודו הציבורי למי שפשע. אנו מבקשות שתחזור בך מהתמיכה בברלנד ותמשוך ידך ממתן הסיוע לו", חתמו הארגונים.

הבוקר, הארגון החרדי "לא תשתוק", פרסם מכתב מחאה ודורש משר ירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש (יהדות התורה), להתנצל על שניסה לבטל את איסור הכניסה של אליעזר ברלנד לאוקראינה לקראת חגי תשרי. "הזדעזענו להיחשף לפרסומים כי מתוקף תפקידך כשר בממשלת ישראל, המייצג את כלל אזרחי ישראל, בחרת להשקיע משאבים ומאמצים בהגשת בקשות רשמיות בשם מדינת ישראל, לסייע לעבריין המין המורשע אליעזר ברלנד להיכנס לאוקראינה לחג ראש השנה", נכתב במכתב. עוד הוסיפו: "אנו מוחים על שימושך הקלוקל, הפרוע והבזוי בשמם של מיליוני אזרחים שמוקיעים את מעשיו החמורים של ברלנד. בכך בוודאי לא תתפאר מורשת ישראל וירושלים".

את מכתבם חתמו באומרם כי "כמרכז הסיוע לנפגעי ונפגעות עבירות מין מהמגזר החרדי, המלווה מאות נפגעים שנלחמים בכוחותם האחרונים במנגנוני ההשתקה והטיוח, אנו מצפים ממך לפרסם התנצלות פומבית לנפגעות אותן השחית ברלנד, לו בחרת לסייע בשם אזרחי מדינת ישראל".

אמש פורסם כי פרוש פנה לשגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק, עם בקשה להסיר את האיסור שהטילה קייב על אליעזר ברלנד להיכנס למדינה, זאת על מנת שיוכל להגיע לאומן בראש השנה עם חסידיו. בנוסף, פרוש שיגר מכתב לבית משפט מנהלי באוקראינה בנושא, אך בית המשפט החליט לדחות את הבקשה והשאיר את איסור הכניסה על ברלנד ל-3 השנים הקרובות.

האיסור על ברלנד הוטל אחרי שהתבטא באחד משיעוריו בעד הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין.

לכתבה המלאה בערוץ 7

קולך בעתונות

בצל המלחמה: דרישה לרבניות צבאיות

שרון בריק דשן מתראיינת בתוכנית בוקר לבני טיטלבוים, כאן מורשת. יש חשיבות גדולה לשבץ רבניות צבאיות במערך לטובת החיילות שזקוקות לתמיכה רוחנית ומענים הלכתיים. "הגיע הזמן לדמויות תורניות משמעותיות" | ראיון בכאן מורשת

אם למישהו לא היה ברור - הגיע הזמן לרבניות צבאיות

יש בצה"ל חיילות רבות הזקוקות לליווי תורני ואמוני ממי שמחזיקות את השפה הצבאית והתורנית כאחד. רבניות שיהוו מודל השראה, יעטפו אותן בשפה של תורה וחיזוק וידעו לתת מענה מול משברי אמונה וזהות | טור באתר כיפה

הצעת חוק הרבנות הראשית מקפחת נשים

הרבנות הראשית לא מכירה בעולם התורה העצום של נשים ובמנהיגות הנשית־דתית המתעצמת • המאבק המרכזי היה ועודנו על הייצוג • דרוש שינוי. טור בישראל היום